[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

RE: Infästning mellan Motor och låda.




På GT40n hos Christos "passade" ZF-lådan på 4,6-motorn men inte alla hålen
linjerade upp om jag minns rätt. Det var ganska mycket svetsjobb på den för
att få alla hålen och startmotorn att gå dit.

Tomas

-----Original Message-----
From: owner-detomaso@detomaso.nu [mailto:owner-detomaso@detomaso.nu]On
Behalf Of Thomas Tornblom
Sent: den 14 januari 2004 08:12
To: detomaso@detomaso.nu; Krister.Sjoblom@delaval.com
Subject: Re: Infästning mellan Motor och låda.



> content-class: urn:content-classes:message
> Subject: Infästning mellan Motor och låda.
> Date: Wed, 14 Jan 2004 07:17:15 +0100
> X-MS-Has-Attach: 
> X-MS-TNEF-Correlator: 
> Thread-Topic: =?iso-8859-1?Q?Inf=E4stning_mellan_Motor_och_l=E5da=2E?=
> Thread-Index: AcPaXkXK2gkwl3rsTe2ai66USizl6A==
> From: "Sjöblom, Krister" <Krister.Sjoblom@delaval.com>
> To: "Listan" <detomaso@detomaso.nu>
> 
> 
> Är det någon som vet om Fords nya 5.0 motor ser lika dan ut i bakkant?
> Passar ZF:en eller måste man tillverka en adapter?

Såvitt jag vet passar ZF:en till de nyare 4.6 och 5.4 modular motorerna. Det

finns ju flera som kör 4.6:or i Panteror, och åtminstone en skohornar en 5.4
i 
sin.

> 
> Såg förresten att JPC i Avesta (www.jpc.se) har börjat tillverka huvar
(fram 
o bak) till Panteran i kolfiber, glasfiber och kevlar.
> 
> /Krister
> 

Thomas


This communication is intended solely for the use of the addressee and may
contain information that is legally privileged, confidential or exempt from
disclosure.  If you are not the intended recipient, please note that any 
dissemination, distribution, or copying of this communication is strictly 
prohibited.  Anyone who receives this message in error should notify the 
sender immediately and delete it from his or her computer.