US. Panteror

Kollade in Bilsports köpguide för Panteran nr: 24/99, har haft detta nummer ett tag men bara simmat igenom det tidigare. Till min förvåning (när jag noggrant läste igenom köpguiden) blev jag varse att man skall undvika att köpa Panteror tillverkade för den Amerikanska marknaden? Av vilken anledning egentligen? Jo dom tillverkades på en egen linje där montörerna var utomordentligt stressade och enligt tidningen var det inte mycket som blev rätt, eller? Tillverkade De Tomaso undermåliga bilar för US marknaden?

Undrande Thomas