[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

RE: Förtändning



Jo, det kunde ju vara ide att kolla. Tyvärr behagade laddningen pensionera
sig helt vid gårdagens tur! H-e!!! :-(

Tomas

-----Original Message-----
From: Ingemar Nilsson [mailto:byxan@ebox.tninet.se]
Sent: den 25 maj 2002 11:11
To: detomaso@detomaso.nu
Subject: Re: Förtändning


Hej Tomas
En sak som konstrade på min var att jag hade inte full ström till spolen i
alla lägen.
Du kan väl kolla hur många volt den får, både när ladningsrelät drar och när
batteriet är fullt, på min har vi dragit en extra matar kabel till
motståndet.
Mvh
Ingemar
  
----- Original Message ----- 
From: "GUNNARSSON, TOMAS [GSO/0454]" <tomas.gunnarsson@pharmacia.com>
To: "'Thomas Tornblom'" <tt30446@mailhost.Sweden.Sun.COM>;
<Stefan.Jelvin@era.ericsson.se>
Cc: <detomaso@detomaso.nu>
Sent: Friday, May 24, 2002 1:34 PM
Subject: RE: Förtändning


> Det kan ni lita på!!! Jag har tvärt frånslag som ett varvstopp vid 5500
> varv. Lika med gamla och nya tändspolen. Kontaktade Mallorys tech dept och
> de trodde mest på tändspolen som boven. Jag tror mer på elektroniken i
> fördelaren då jag bytt spolen redan. Jag tänkte testa med att köra
systemet
> på 12 V direkt utan förkopplingsmotstånd en kort stund för att se om det
gör
> någon skillnad.