startmotor

Title: Meddelande
hej

har en trött startmotor vet inte om jag ska repa 400kr eller köpa ny typ STD 1000-1200kr i överdisk luleå eller en sån där modern med massor av kraft.. från USA... i så fall vilken?

när jag ska starta så låter det som att batteriet är tomt på ström, drar runt sakta och när man tror att den inte ska orka ett varv till så "smäller" det till och den startar. fick nöta jätte länge på macken i höstas efter många försök trodde jag att jag skulle bli tvingad att få start hjälp eller dra hem Panteran men i sista stunden få startade den...

jag trodde att optima batteriet var dåligt, men det sitter nu i pappas traktor och funkar bra. klarar det att starta en stor diesel så borde det funka i Panteran också...

så jag lämnade in startmotorn för gratis koll, killen tyckte den såg bra ut och ganska ny för den var inte ens smutsig. han ville dock byta lagerbussningarna och svarva så det skulle bli bättre kontakt.

då är ju frågan blir den så bra att jag inte får problem att starta Panteran, har ni en STD startmotor, funkar det bra?

han sa att Ford bara hade 2st olika startmotorer, det var bara dom störta big blockarn (460?) som fick en kraftigare. alla andra fick typ den jag har...

frågade också om dom här nya kraftiga startmotorerna. han sa att dom bara är gjorda för race motorer och inte håller något bra utan att jag skulle få byta flera på ett år om man anv. bilen mycket typ varje dag...

har ni hört nått om dom nya "race" startmotorerna?

mvh Anders H