Vattentemp m.m.

Hej !

Håll tummarna för på måndag är det besiktning...
Ett par nya frågor:

Ni som har temp.mätare på expansionskärlet, vilken
temp visar denna när motorn är riktigt varm tex. efter
stadskörning?

Vad visar normalt temp. mätaren i bilen?

Jag har en elektronisk brytarlös Mallory fördelare, ni
som kör med liknande vad har ni ställt tändningen på?

Läste på tekniksidan att motorn gärna dör vid
inbromsning när man kör med Holley förgasare, vad är
åtgärden?

Kopplingen funkar efter att ha bytt till en långslagig
slavcylinder!
Bromsarna visade sig vara att jag hade monterat oken
fram på fel sida och fick då inte ur all luft...

Tack åter för all hjälp!