Re: Koppling

> [...]
> huvud- och slavcylinder samt svarvat svänghjul.
> Jag har luftat och justerat på pedal, stoppskruv och
> slavcylinderns skruv.
> Ingen luft kvar, pedalen tar stopp i huvudcylinder
> innan den träffar golvet, 2 mm frispel på stoppskruv,
> slavcylinder justerad så den bottnar samtidigt som
> stoppskruv ligger mot anhållet.
> Ändå kopplar den inte ur riktigt.
> Hur långt har ni mellan stoppskruv och anhåll vid
> påverkad pedal?
> Jag har ca 16-17mm vid fullt nedtryckt koppling.
> Använder vanlig bromsolja, borde väl fungera?

Vad har du för lamell?

Med standard slavcylinder fick tydligen DeTomaso lov att modifiera standard
Fordlamellen genom att plocka av beläggen och platta ihop "fjädern" som beläggen
sitter fastnitade till. Så om du har en standard slavcylinder och har monterat
en standard Fordkoppling så är det nog det du kan förvänta dig.

Lösningen är endera att fixa en tunnare lamell eller montera en "long throw"
slavcylinder.

Själv har jag köpt en Centerforcekoppling i Panterautförande, och den skall
fungera med standardcylindern. Skall bli intressant att se hur det funkar med
det likaledes nya aluminiumsvänghjulet.

> //Magnus

Thomas