Re: Bilsider i Sverige på internett

> From: "Jørn C. Olsen" <joernco@online.no>
> To: "Thomas Tornblom" <Thomas.Tornblom@Hax.SE>, <guson@home.se>,
<detomaso@detomaso.nu>
> Subject: Re: Bilsider i Sverige på internett
> Date: Mon, 18 Apr 2005 20:41:33 +0200
>
> Thomas!
>
> Prøv å legge inn dataene fra en Pantera i denne "kalkulatoren" så ser du hva
> det koster å importere en til Norge som er nyere enn 30 år!!
>
> http://www.toll.no/bin/bilavgift#focus
>
> Helt sykt!

Ooops.

Min pantera:
---
Engangsavgift for dette kjøretøyet blir som følger:
Avgift for egenvekt:	67067,50
Avgift for motoreffekt:	259021,60
Avgift for slagvolum:	337848,00
Engangsavgift:	663937,10
Bruksfradrag (0%):	-0,00
Vrakpantavgift:	1300,00
Totalt:	665237,00
---

Sedan verkar momsen komma till.

Det verkar som bilar äldre än 30 år räknas som veteranbilar, och då blir det
bara 4338:-

Min Audi skulle kostat ca 264000:- att importera, yay...

Det var nog tur för oss att vi gick separata vägar 1905 :-)

Apropå det, det blir väl 100-årsjubileum av unionsupplösningen i år? Alla
norrmän kommer att vara tokigare än vanligt på 17 maj, eller? :-)

> J.C.

Thomas