Re: Växellägen ZF

> From: "jonas herrman" <herrman.jonas@telia.com>
> To: <detomaso@detomaso.nu>
> Subject: Växellägen ZF
> Date: Sat, 29 May 2004 13:19:41 +0100

> Hej!
>
> Då min åttaåriga renovering an Pantera -72 börjar ta slut, tänkte jag försöka
att köra ut ur garaget. Kopplingen var inte helt perfekt injusterad så det
skrapade en del när jag lade i ettan och backen. Efter ett tag FÖRSVANN
backväxeln och i stället fanns där en växel som förde bilen framåt. Friläge samt
övriga växellägen känns OK. Backlyseena indikerar inte heller att backen ligger
i, det gjorde de förut. Någon som har något tips???

Antagligen längdjusteringen som inte sitter tillräckligt tajt.

Det sitter ju en justering ala vantskruv med en vänster- och en högergängad
låsmutter. Säkert där det inte sitter ordentligt.

Jag hade lite trassel med den efter att jag försökt justera längden med den när
det i verkligheten var en av knutarna som gled i splinen.

Du behöver ett par 22 mm U-nycklar och dra utav bara fan :-)

> Mvh.
>
> Jonas.

Thomas