[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

SV: Is there a diffrens?



Tack för hjälpen!

Efter lite detektivarbete så har jag kommit fram till samma resultat.
MotoTech som jag handlat av (Tommy Mora-Nisses och Kjellemans hovleverantör)
finns inte kvar längre. Lövén har tagit över agentur och delar (och Lövén
trodde det var moly-ringar).

Men en av de två personerna, Pär, som låg bakom MotoTech har dragit i gång i
egen regi i garaget. Ungefär samma inriktning. Cheva <urk> och Ford,
strokningar och dylikt. Pär sa också att det var Moly-ringar.

/BC, nu lite mera kunnig



-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Ingemar Nilsson [mailto:byxan@ebox.tninet.se] 
Skickat: den 6 februari 2003 10:30
Till: Björn Carlsson
Ämne: Fw: Is there a diffrens?


Hej Björn 
Jag fick detta svaret.
Men av artikel nummret så skall du väl kunna få reda vad det är för ring.
Var har du köpt dem, kan du inte fråga där.
Hör av dig och må väl. (Jag tycker sådant här är kul man lär sig hela tiden)
Ingemar
----- Original Message ----- 
From: Tech Services 
To: Ingemar Nilsson 
Sent: Wednesday, February 05, 2003 9:36 PM
Subject: Re: Is there a difrens?


  
  
  
Hi Ingemar 
This piston needs a moly ring set, make sure they are so. The finish pattern
for a moly ring is done using 400 grit stones, your machinist is right if
the bore is to rough it will use oil and remove the moly from the ring
face.The chrome rings require a rougher finish using a 220 grit stone. 
Thanks Tech Dept. 
Ingemar Nilsson wrote: 
Hi I bought a set of KB pistons (# KB020351C) and rings (# 251kx020). 
Now my enginebuilder asks me what material the rings are of. He can't see 
that in the instructions. He needs that information when he hones the block 
since it is done differently if it is chrome or moly rings. 
Help! 
/Bjorn, just started to learn about engine "stuff"