From: Thomas Tornblom [mailto:Thomas.Tornblom@Hax.SE]
Sent: den 9 december 2002 09:34
To: detomaso@detomaso.nu
Subject: Kristallolja (diesel?)

Jag har påbörjat renoveringen av min slavcylinder.

Efter att ha plockat loss cylindern, och varit *väldigt* noga med att torka
bort
allt bromsvätskespill från målade ytor, så lyckades jag trycka in kolven med

utloppet pekande rakt mot bakdelen av bilen :-(

Massor med vätska över bakljus och lack. Jag torkade bort det mesta och
spolade
med massor av vatten. Jag hoppas det inte blev något kvar...

Jag svängde in till en av Mekonomen-butikerna i Uppsala för att fixa
packningar.
Tyvärr hade de inga hemma, men de skulle beställa.

Någon jänkare som hade renoverat sin cylinder hade använt kristallolja som
smörjmedeln under honingen.

Kan man inte använda diesel i stället?

Vad skall man använda?

Thomas