Bakruta.

Hej!

Jag tänkte sätta i bakrutan före iläggning av motorpaket, men följande spörsmål uppstod. Bör man sätta i bakrutan bakifrån eller framifrån?
Om man sätter i den framifrån lägger man i en elkabel i spåret på gummilisten samt trycker dit rutan. Dock är öppningen mindre framifrån.
Däremot bakifrån trycker man bara dit rutan, utan att använda elkabel. Det ser dock ut som att vara trångt att få rutan på plats.
Tilläggas kan att den gamla rutan gick sönder vid urtagningen, så att jag har gjort en mall av masonit som jag tänkte montera innan glasmästaren får ta vid.

Mvh.

Jonas.