Re: SV: ZF växellåda.

Hej.

Kan du stänga av HTML mejl?

Dina mejl kommer som vanlig text plus en bilaga i HTML.

Jag tror det är det som ställer till det med Gunnarsson mejl. När han gör
"reply" på dina mejl kommer både texten och HTML-smörjan till mig som bilagor.

Thomas

> From: "jonas herrman" <herrman.jonas@telia.com>
> To: <detomaso@detomaso.nu>
> Subject: SV: ZF växellåda.
> Date: Fri, 8 Nov 2002 13:11:31 -0000
>
> Hej!
>
> Efter att ha fiskat upp drvet tillstötte nästa problem.
> Inkommande axeln sitter helt fast. Drivaxelflänsarna går att rotera,men
roterar motvals. Jag vågar inte ta i så hårt men det verkar inte gå få i/ur
växel. Jag har demont/mont en drivaxelkåpa samt bakre transkåpan. Någon som
känner igen sig eller har några bra tips??

> Jonas.

vinkelväxeln snurrade. Den styrs ju av "drivaxlarna". Ingenting roterade dock.
Innan jag demont ZF , för sex års sen, hade jag dragit upp hylsan som
vinkelväxeln ansluts till och pluggat den. Eftertanke gav mig att ngnting borde
sitta i hylsan dvs. kugg i ena änden spår i andra. Kan denha ramlat ner i
vxllådan???

>   Mvh.
>
>   Jonas.

Real life:      Thomas Törnblom             Email:  Thomas.Tornblom@Hax.SE
Snail mail:     HB Hax                      Phone:    +46  18 290 290
                Banvallsvägen 14            Fax:      +46  18 290 291
                S - 754 40 Uppsala, Sweden  Cellular: +46  70 261 1372