From: Björn Carlsson [mailto:bjorn.carlsson@sapagroup.com]
Sent: den 23 januari 2002 09:33
To: detomaso@detomaso.nu
Subject: SV: Plast-foringer

> Hur många i klassen är det som
> monterar dämpare och bärarmar utan att dra skruvarna, ställer
> bilen på hjul och sedan drar åt?
JAG! (viftar fötvivlat med hela armen)

Jag hade problem med ett irriterande gnissel och kunde inte lokalisera det
och i samband med det så försökte jag släppa och dra åt bultar till A-armar
och stötdämpare.
Det visade sig vara axeln till bakre uprighten som vi hade gjort med för små
toleranser och den höll på att nypa. Denna axel är knepig att få fettet att
stanna kvar på men grunda gängor (1-2 tiondelar djup och 5-8 mm stigning)
längs hela axeln så funkar lysande.

> Nej, det var bara Björn som hötte med näven...!
Hörre, inga påhopp bara för att jag är lite kortare än vad du är (och _kan_
använda hjälm i P-bilen!).

/BC, utan bula i taket på P-bilen