[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

RE: På G




> X-Authentication-Warning: hera.sapa.se: smap set sender to 
<bjorn.carlsson@sapagroup.com> using -f
> From: Björn Carlsson <bjorn.carlsson@sapagroup.com>
> To: "'Thomas Tornblom'" <Thomas.Tornblom@Sun.COM>, "SDTK-lista (E-postl)" 
<detomaso@detomaso.nu>
> Subject: RE: På G
> Date: Fri, 30 Nov 2001 15:09:16 +0100
> 
> > Tanken brukar ju vara ett standardsvar, men min tank är ju av aluminium.
> [BC]  Kolla vad tanken står på! Det kan vara en filtmatta som tar åt sig
> fukt. Kolla även väggen (längst ner) bakom tanken.

"Fukt"? Du menar att du kör i regn? ;-)

Min tank är utvändigt belagd med någon gul massa som verkar vara avsedd som ett 
fuktskydd.

> 
> > Hur brukar kylarrören se ut?
> [BC]  Kan vara sunkiga runt slanginfästningarna.
> På PII är den tunn aluminium. Jag tog standardrör på lagret.
> 
> > Skall man byta dem i vilket fall?
> [BC]  Valfritt.
> 
> > Jag tänkte öppna ZF:en och buta bultar till kronhjulet för att kunna dra i
> > en 
> > säkerhetstråd.
> [BC]  Bra LocTite ska ge samma skydd.

Fördelen med tråd är att det är lätt att lossa igen.
Fördelen med loctite ár väl att man inte behöver köpa nya bultar.

> 
> > Var det inte någon i GBG som sålde coola tanklock/rör?
> [BC]  Löfström.

tackar!

> 
> /BC
> 


Thomas