RE: gummislangar till värmepaketet

> går det att få ut paketet utan att ta lös instrumentbrädan?
[BC]  Nope.

> var sitter skruvarna till paketet på en -75:a?
[BC]  Kan ej svara för hur bågen ställer till det men instrumentbrädan måste
ur.
För att få full tillgång till brädan måste en hel del prylar tas bort och
lossas av inredning.
På min 71:a sitter den med 4-5 M6-bultar i brädans framkant. Kan nås med ett
T-handtag och förlängare. Även i brädans nederkant (vid säkringsdosan och
lucköppnaren) sitter det skruvar.
Lossa diverse sladdar, luftanslutningar, vajer till hastighetsmätaren och
trippen osv.
Värmepaketet sitter sedan enkelt tillgängligt.
Alltihop går på 2-3 timmar.

> vill inte ta ut bågen bara för att få ut paketet...
[BC]  Det beror helt på hur tight bågen är runt brädan.

> går det att få ut det "hela" (höger) röret under bilen om man tar lös
> oljetråget från motorn?
[BC]  Ja.
Men du kan inte ta bort tråget om inte handbromsen är löstagbar.

/BC