Re[2]: Fett

     Låter närmast som kopparpasta tycker jag.

     Tomas

______________________________ Reply Separator _________________________________
Subject: Re: Fett
Author:  Thomas Tornblom <Thomas.Tornblom@sweden.sun.com> at Internet-europe
Date:    2000-06-21 11:54

Apropå fett så undrar jag vad mina nav är inkletade med. Det är något
gul/guldaktigt. Det ser mycket trevligt ut när man plockar av hjulen och allt
ser ut som det skulle kommit från fabriken igår. Navkopparna är blanka och fina
under ett tunt lager av denna klet.

Tips?

<Stefan.Jelvin@era.ericsson.se>

_________________________________
> [...]
> inför Danmark. Man ställs under loppet inför olika stora problem. Ett är val
av
> fett i till hjullager. Den mång-kunnige Micke Dahlman i Södertälje
> rekommenderade lagerfett med "högre" kvalitet.
> Jag har nu hittat ett Pennzoil (sp) fett som killarna sa hade "högre"
kvalitet.
> Det är lite mörkare än std SKF fett och "segare". Max temp 130 grader jmfrt
med
> 120 grader för SKF.
> Pennzoil rep sa också att deras fett "hänger kvar" medan std fett smälter och

Thomas Tornblom          Tel: +46 8 623 9100   E-mail: Thomas.Tornblom@Sun.SE
Sun Microsystems AB      Fax: +46 8 623 9102